Harmonieorkest

Ons harmonieorkest bestaat uit 50 muzikanten. Het orkest staat onder de muzikale leiding van dirigent Jos Schroevers. Jaarlijks geven wij twee à drie concerten. De muziekcommissie, bestaande uit dirigent, concertmeester en twee (wisselende) leden, kiest de te spelen werken.

Muzikanten willen zich herkennen in de muziek. Zij moeten hun gevoel in de muziek kunnen leggen. Amicitia heeft dan ook een gevarieerd repertoire. Het loopt uiteen van oorspronkelijke muziek voor harmonieorkest, bewerkingen van musicals/filmmuziek tot bewerkingen van het symfonisch repertoire. Hiernaast hebben we een vast programma met lichte muziek in onze muziekmap.
Harmonie Amicitia is aangesloten bij de KNFM. Bij de laatste deelname aan het bondsconcours in 1999 zijn wij gekwalificeerd voor de Eerste Divisie. Alhoewel wij geen frequent deelnemer zijn aan concoursen, streven wij er wel naar dit niveau te handhaven.

Repetitie

Amicitia is de trotse bezitter van een eigen verenigingsgebouw. Een eigen gebouw om onze repetitie te houden, opleidingen te verzorgen en verenigingsactiviteiten te organiseren. Het harmonieorkest repeteert op donderdagavond van 19.30 tot 22.00 uur.

Na afloop van de repetitie is er tijd voor gezelligheid. Aan de bar, onder het genot van een drankje en een hapje, kunnen we napraten over de muziek of over alledaagse dingen die iedereen bezighoudt.

Contributie

De contributie bedraagt € 21 per maand. Voor studenten geldt een tarief van € 10,50 per maand. We hebben een instrumentenfonds. De bijdrage hiervoor is € 10 per maand.

zaterdag 27 apr 2024
Concert Koningsdag